Електронни услуги за граждани

Електроните услуги на НАП дават дистанционен достъп на гражданите до най-често използваните справки, документи и др. услуги, които всеки може да ползва  на място в офиса си по постоянен адрес. Е-услугите на НАП спестяват време, усилия и средства, тъй като, за да ги ползват, гражданите не трябва да посещават офиса си и да стоят по опашки.

Електронните услуги на НАП са събрани на едно място в т. нар. Портал за електронни услуги на НАП.

Е-услугите на НАП условно са разделени в три групи, в зависимост от начина на достъп до тях:

==> Е-услуги с ПИК

Списък с електронни услуги за физически лица достъпни с персонален идентификационен код (ПИК)

За да ги ползвате, трябва да вземете своя персонален идентификационен код (ПИК) от предпочетен от Вас офис на НАП. Процедурата отнема няколко минути. Чрез ПИК можете да подадете годишната си данъчна декларация, да правите справка за задълженията си към бюджета и извършите плащания за тях, както и да проверите осигурителния доход, върху който работодателят ви внася осигурителните вноски, да направите справка за дължими местни данъци и такси и много други.  

Вижте как да вземете своя персонален код и отговорите на най-често задаваните въпроси

==> Е-услуги със свободен достъп (е-услуги, за които не е нужен електронен подпис)

Списък на електронни услуги за физически лица със свободен достъп 

Такива услуги са: 

Помощ при ползването на е-услуги?

  • Тел.: 0700 18 700  - за цялата страна на цената на един градски разговор според тарифния план на абоната.
  • Чрез имейл – задавайте въпросите си на infocenter@nra.bg.
  • За е-кореспонденция (подписана с електронен подпис) – nap@nra.bg