Как да ползвам електронните услуги на НАП

За да ползвате е – услуги на НАП, е необходимо да инсталирате базовите сертификати на StampIt. Това можете да направите като инсталирате последователно StampIT Primary Root CA и StampIT Qualified CA.

Електронните услуги на НАП, достъпни с квалифициран електронен подпис /КЕП/, са с един вход за достъп /с различен вход за достъп са подаването на данни за ЕСФП и на данни от агент - платци/. Моля, запознайте се с инструкциите за ползване на услугите, публикувани при всеки вход в системата за достъп.

==> Специфични настройки

==> Е- услуги със свободен достъп - Справки за здравноосигурителен статус; фирми регистрирани по ЗДДС и др.; калкулатори

==> Как да получа своя персонален идентификационен код (ПИК)?

==> Пълен и частичен достъп

==> Бланка за оттегляне на упълномощаване за подаване на документи по електронен път (Уведомление за упълномощаване, оттегляне на упълномощаване, промяна на електронен адрес)

==> Програмни продукти, които разпространява НАП

==> Плащане на данъци и осигурителни вноски по Интернет не изисква електронен подпис!

За плащане чрез виртуален ПОС на НАП се изисква да притежавате дебитната или кредитна карта с логото на Mastercard, Maestro, Visa или Bcard, издадена от българска платежна институция.

 За плащане чрез Ерау се изисква регистрация в системата на epay.bg.

 Оторизираните за България доставчици на електронни подписи са:

След като се снабдите с електронен подпис, задължително трябва да подадете заявление за ползване на електронните услуги на НАП, като изпратите заявлението по интернет и подпишете с електронен подпис.

Сертификат за квалифициран електронен подпис /КЕП/ се издава от регистриран доставчик на удостоверителни услуги от Комисията за регулиране на съобщенията

Този сайт използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на сайта.

Приемам Отказ Повече информация